המאמר המובא סוקר מגמות בתחום גיוס עובדים בעולם הרחב כאשר יש לציין שהנושאים בולטים בעיקר בקרב החברות הגדולות ואלו הפועלות בשוק הבינלאומי. הנושאים המובאים צוינו על ידי מאות מנהלי משאבי אנוש כ"נושאים חמים" אשר נמצאים באגנדה האירגונית ויטופלו כבר השנה. חברות אשר שמן חזר ועלה בהקשר של יישום מגמות אלו הן חברות כגון : Google,Facebook , E&Y, Microsoft וצבא ארצות הברית. כדרכן של מגמות הן ירדו ויחלחלו לעבר החברות הקטנות יותר והלוקאליות בשנים הקרובות. ניתן לצפות כי תוך שנתיים נוכל לראות גם בישראל הטמעה של הרעיון ושימוש יומיומי אצל חברות השואפות לייצר חזות חדשנית ואטרקטיבית.
מיתוג של תהליך ההעסקה- בולט בעיקר במזרח . מודל העומד מול עיני רבים הוא תהליך מיתוג הגיוס שביצעה חברת גוגל תוך חמש שנים למערכי הגיוס שלה והוכח כמוצלח. מדובר על כיסוי של תהליכי הגיוס על ידי מדיה פופולארית, הגברת הנראות ברשת, עבודה על הפרופיל "הירוק" של החברה ושילוב המסרים גם במערך הגיוס.
חיזוק ערוצי הגיוס הפנימיים- למרות הגידול בפרסום בלוחות דרושים ברשת וריבוי אתרי ה" דרושים" השונים עדיין מסתמן כי ערוץ הגיוס המוביל (איכות וכמות)הוא עובדי החברה במסגרת מבצעי "עובד מביא חבר" המתוכננים על ידי הארגון. תוכניות אלו כיום כוללות פניה אקטיבית לעובדים בולטים בארגו ורתימתם באופן יזום לנושא, בניית תוכניות תגמול איכותיות יותר, מקיפות, כאשר התגמול מיידי ונראה לכל.
דגש מחודש והקפדה על אכות מדידה של הגיוס -דגש על בחינת אכות הגיוסים שבוצעו, אמדנים שונים הבוחנים את תפוקות העובדים השונים ביחס לאופן , מקור ודרך גיוסם.
שימוש ברשתות חברתיות- אמנם כבר מדברים ודנים בזאת זמן רב אך עדיין ארגונים לא מצאו כיצד למנף בשגרה כלים אלו לטובתם בצורה אופטימאלית. בעתיד נושא זה יהפוך לזרם מרכזי ושגור בתחום הגיוס. אחת הדרכים תהיה לעודד עובדי ארגון להפגין נוכחות ברשתות החברתיות ולהעלות בפני הקוראים דיונים טכנולוגיים, נושאי חדשנות וכדומה.
שימוש בוידאו -כלי זה הופך נפוץ יותר ויותר ומתחרה כמעט באותו מישור עם "חבר מביא חבר". זהו כלי חשוב מעין כמוהו בכדי להעביר בצורה בלתי אמצעית תחושות של לויאליות והתלהבות לארגון. הקהל יותר ויותר מתרגל לשימוש בכלי זה ומרובות הפלטפורמות לניהולו.
בלוגים של עובדים- גיוס בלוגים של עובדים או גיוס עובדים לכתיבת בלוגים הנאמנים למטרות צרכי הגיוס של הארגון. הבלוגים משמשים לא רק להעברת המסר אלא גם למענה על שאלות ופיתוח תדמית של חברה נגישה ופתוחה. מדובר בבלוגים של עובדים שאינם שייכים למחלקת הגיוס ישירות.
גיוס דרך פלטפורמת הניידים- התגברות המגמה העולמית של יצירת עוד ועוד אפליקציות ומכשור סלולארי מביאה את ההבנה שגם הגיוס צריך להתאים עצמו לכך, על ידי שימוש בהודעת טקסט, וידאו לניידים, משרות באתר החברה הנגישות לכניסה דרך מכשירים ניידים ועוד. ניתן לראות שבמזרח מגמה זו חזקה ביותר.
אתר הבית של החברה -חזרה ושימוש אקטיבי בכלי שנזנח ולא מטופל כראוי - שימוש בכלים חדשניים : הספקת מידע המותאם אישית לצרכי המבקר באתר, שימוש בוידאו, בלוגים ופודקאסטים במדור הקריירה של החברה
ליטוש ממשקי מחלקת הגיוס עם המועמדים - אימוץ גישה של "ניהול קשרי לקוח". שיפור חווית ה"לקוח" בכל נקודת ממשק של מועמד עם החברה.
חלק מהמגמות שצוינו מוכרות לנו אך מתגברות השנה ועוברות לעמוד בראש אג'נדת הגיוס בארגונים בעולם. חלק מהמגמות עדיין נראות בגדר חידוש מרוחק ויתכן ואף לא נדרש כעת. הארגונים הגדולים הפועלים במרחב הבנלאומי מציבים לפנינו בנצ'מארק מעניין ונותר לנו לחכות ולראות מי מהמגמות תיקלט ותופנם בשוק הגיוס המקומי.
מיתוג של תהליך ההעסקה- בולט בעיקר במזרח . מודל העומד מול עיני רבים הוא תהליך מיתוג הגיוס שביצעה חברת גוגל תוך חמש שנים למערכי הגיוס שלה והוכח כמוצלח. מדובר על כיסוי של תהליכי הגיוס על ידי מדיה פופולארית, הגברת הנראות ברשת, עבודה על הפרופיל "הירוק" של החברה ושילוב המסרים גם במערך הגיוס.
חיזוק ערוצי הגיוס הפנימיים- למרות הגידול בפרסום בלוחות דרושים ברשת וריבוי אתרי ה" דרושים" השונים עדיין מסתמן כי ערוץ הגיוס המוביל (איכות וכמות)הוא עובדי החברה במסגרת מבצעי "עובד מביא חבר" המתוכננים על ידי הארגון. תוכניות אלו כיום כוללות פניה אקטיבית לעובדים בולטים בארגו ורתימתם באופן יזום לנושא, בניית תוכניות תגמול איכותיות יותר, מקיפות, כאשר התגמול מיידי ונראה לכל.
דגש מחודש והקפדה על אכות מדידה של הגיוס -דגש על בחינת אכות הגיוסים שבוצעו, אמדנים שונים הבוחנים את תפוקות העובדים השונים ביחס לאופן , מקור ודרך גיוסם.
שימוש ברשתות חברתיות- אמנם כבר מדברים ודנים בזאת זמן רב אך עדיין ארגונים לא מצאו כיצד למנף בשגרה כלים אלו לטובתם בצורה אופטימאלית. בעתיד נושא זה יהפוך לזרם מרכזי ושגור בתחום הגיוס. אחת הדרכים תהיה לעודד עובדי ארגון להפגין נוכחות ברשתות החברתיות ולהעלות בפני הקוראים דיונים טכנולוגיים, נושאי חדשנות וכדומה.
שימוש בוידאו -כלי זה הופך נפוץ יותר ויותר ומתחרה כמעט באותו מישור עם "חבר מביא חבר". זהו כלי חשוב מעין כמוהו בכדי להעביר בצורה בלתי אמצעית תחושות של לויאליות והתלהבות לארגון. הקהל יותר ויותר מתרגל לשימוש בכלי זה ומרובות הפלטפורמות לניהולו.
בלוגים של עובדים- גיוס בלוגים של עובדים או גיוס עובדים לכתיבת בלוגים הנאמנים למטרות צרכי הגיוס של הארגון. הבלוגים משמשים לא רק להעברת המסר אלא גם למענה על שאלות ופיתוח תדמית של חברה נגישה ופתוחה. מדובר בבלוגים של עובדים שאינם שייכים למחלקת הגיוס ישירות.
גיוס דרך פלטפורמת הניידים- התגברות המגמה העולמית של יצירת עוד ועוד אפליקציות ומכשור סלולארי מביאה את ההבנה שגם הגיוס צריך להתאים עצמו לכך, על ידי שימוש בהודעת טקסט, וידאו לניידים, משרות באתר החברה הנגישות לכניסה דרך מכשירים ניידים ועוד. ניתן לראות שבמזרח מגמה זו חזקה ביותר.
אתר הבית של החברה -חזרה ושימוש אקטיבי בכלי שנזנח ולא מטופל כראוי - שימוש בכלים חדשניים : הספקת מידע המותאם אישית לצרכי המבקר באתר, שימוש בוידאו, בלוגים ופודקאסטים במדור הקריירה של החברה
ליטוש ממשקי מחלקת הגיוס עם המועמדים - אימוץ גישה של "ניהול קשרי לקוח". שיפור חווית ה"לקוח" בכל נקודת ממשק של מועמד עם החברה.
חלק מהמגמות שצוינו מוכרות לנו אך מתגברות השנה ועוברות לעמוד בראש אג'נדת הגיוס בארגונים בעולם. חלק מהמגמות עדיין נראות בגדר חידוש מרוחק ויתכן ואף לא נדרש כעת. הארגונים הגדולים הפועלים במרחב הבנלאומי מציבים לפנינו בנצ'מארק מעניין ונותר לנו לחכות ולראות מי מהמגמות תיקלט ותופנם בשוק הגיוס המקומי.